Print

Ο Πατρινός μαθηματικός που καλλιεργεί γκότζι μπέρι και σερβίρει στην αγορά της πόλης το μούρο της ευτυχίας, τον μύθο της μακροζωίας σε Κίνα και Θιβέτ

Συντάκτης: Νέοι Καιροί εν Αιγίω.

To Γκότζι Μπέρι, συναντάται εδώ και αιώνες στην Κίνα και στην περιοχή του Θιβέτ και έχει τον δικό του ... θρόνο στις λαϊκές παραδόσεις από το 2.800 π.Χ. Ο λόγος είναι ότι κρατά στις...ρίζες του το μυστικό της μακροζωίας αλλά και τους μύθους που το συνοδεύουν καθώς λένε ότι ότι ο φημισμένος Li Qing Yuen ή Li Ching-Yun, που έζησε μέχρι την ηλικία των 252 ετών (1678-1930), κατανάλωνε Γκότζι Μπέρι καθημερινά.

Η ζωή του είναι η πιο καλά γνωστή και τεκμηριωμένη περίπτωση ακραίας μακροζωίας που έγινε ποτέ γνωστή.

Δεν γνωρίζω αν ο Li Ching-Yun έφτασε όντως τα 252 όπως λένε οι Κινέζοι, κατακτώντας το ρεκόρ όλων των εποχών, γνωρίζω όμως ότι το "μαύρο μούρο της ευτυχίας" κατακτά πλέον και την Αχαϊα με μπροστάρη της καλλιέργειας έναν

Print

"Ιστορίες της Αιγιάλειας"

Συντάκτης: ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΟΥΓΟΥΤΗ.

Άρωμα Αιγιάλειας

 Ο Τσετσεβός ήταν ένα μεγάλο κεφαλοχώρι που σύμφωνα με τα λεγόμενα κάποιων γερόντων, αριθμούσε περισσότερες από δύο χιλιάδες ψυχές.

Ήταν κτισμένος στη βόρεια πλευρά του Παναχαϊκού και καταστράφηκε από καθίζηση του εδάφους κατά τα έτη 1750-1775. 

Οι κάτοικοι που εγκατέλειψαν τη μικρή κωμόπολη εγκαταστάθηκαν γύρω από το βουνό που βρίσκεται το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, δημιουργώντας επτά χωριά, τα Αραγόζαινα (σημερινό Άλσος), το Γρόπα (σημερινό Λάκκα), το Βερίνο, τη Μυρόβρυση, τον Μάγειρα, τα Δοκανέϊκα και τα Σινανιά. 

Όλα αυτά τα χωριά, για όσους γνωρίζουν την ιστορία της Αιγιάλειας, είναι γνωστά και ως Τσετσεβοχώρια.

Print

Casta Diva (αγνή θεα) απο τη Norma του Bellini, από την χορωδία Αιγιου 1933

Συντάκτης: Νέοι Καιροί εν Αιγίω.

Η χορωδία Αιγιου 1933 μαζί με τη νεανική συμφωνική ορχήστρα από την πόλη Neckarsulm της Γερμανίας ( Jugend-Sinfonie-Orchester Neckarsulm ) στις 27-5-2015

Ερμηνεύουν Casta Diva (αγνή θεα) απο τη Norma του Bellini.

Print

Άρωμα Αιγιάλειας Ο ΜΕΣΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Συντάκτης: Γιάννης Δρουγούτης.

Είναι  αρκετές οι φορές που έχω πάρει το δρόμο για το μοναστήρι των Ταξιαρχών και τον όσιο Λεόντιο. Αγαπημένη διαδρομή για μένα από τα παιδικά μου χρόνια ,αλλά και για τόσους μοναχούς  που συνέρρεαν εδώ ,στην ευρύτερη  περιοχή της Αιγιάλειας κατά τους μεσοβυζαντινούς  και υστεροβυζαντινούς χρόνους.  Όπως προκύπτει από χειρόγραφο κώδικα των Αρχείων του κράτους  ο πρώτος πυρήνας της μονής ανάγεται στον 11ο μ. Χ. αιώνα και δημιουργήθηκε από ασκητές που διέμεναν στις γύρω  σπηλιές.  Το όνομα του οσίου Λεοντίου όμως συνδέθηκε απόλυτα με την μετέπειτα ιστορία της μονής.

 

Αυτή τη φορά ο δρόμος δεν με οδηγεί στο μοναστήρι.  Λίγο πριν τη γέφυρα του Σελινούντα πήρα τον χωματόδρομο στα δεξιά που σύμφωνα με τις πληροφορίες μου θα με οδηγούσε στο βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Και πράγματι μετά από δυο δύσκολα χιλιόμετρα αγροτόδρομου  βρέθηκα για πρώτη φορά μπροστά του. Σχετικά μικρό αλλά αρκετά καλοδιατηρημένο τόσο μοναχικό μέσα σε πλαγιές καμένες από τις πυρκαγιές του 2007, ένα μοναδικό μαρτύριο της σχεδόν χιλιόχρονης ιστορίας του, ένοιωσα πως με καλούσε να το ανακαλύψω.  

Print

Στη καρδιά του φαραγγιού

Συντάκτης: Γιάννης Δρουγούτης.

 

 Το τρενάκι    ξεκίνησε στην ώρα του, στις 11:15 το πρωί ακριβώς   από το Διακοπτό. Προορισμός  μου η διάβαση του  Φαραγγιού με τα  πόδια.  Μαζί μου άλλοι δύο παλιόφιλοι, με τους υπόλοιπους να έρχονται με το μεσημεριανό δρομολόγιο. Τόπος συνάντησης, η θέση «Πόρτες» στη καρδιά του φαραγγιού.

Καθώς ο οδοντωτός  εισχωρεί σιγά, σιγά στο φαράγγι αφήνοντας πίσω του την όμορφη κωμόπολη του αείμνηστου Μπάρμπα Νιόνιου , εικόνες αρχίζουν να στροβιλίζονται ανάκατες στο μυαλό μου. Πάνε εικοσιοκτώ ολόκληρα χρόνια που κατέβηκα τούτα τα μονοπάτια δίπλα στο μυθικό ποτάμι. Προσπαθώ να βάλω σε τάξη όλες αυτές τις πληροφορίες αλλά  είναι εμφανές πως δυσκολεύομαι. Φαίνεται πως ο χρόνος έχει κάνει τη δουλειά του.

Συνεργάτες

                                                

 

         ΑΙΓΙΟ   ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ                Classy & Fabulous

                             

Έντυπος και Ηλεκτρονικός Τύπος