Συντάχθηκε από Νέοι Καιροί εν Αιγίω
Το οδοιπορικό μου στο Μόναχο… συνοδεύεται από τη Σχολή του Μονάχου.
Στην Ελλάδα το εικαστικό κίνημα της Σχολής του Μονάχου, το γνωρίζουμε ως Ακαδημαϊκό Ρεαλισμό.
Αντικατέστησε τη Σχολή του Ντίσελντορφ αμέσως μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Τούρκους.
Η ρομαντική σχολή του Μονάχου οφείλεται στους δεσμούς της Ελλάδας με τη Βαυαρία λόγω του Βασιλέα Όθωνα.
Όσοι δε Έλληνες σπούδαζαν στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου μετά οργάνωσαν και δίδαξαν στην Ανωτάτη σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
Στη Σχολή του Μονάχου επικρατεί η θεατρικότητα, τα χρώματα. Απεικονίζεται ο Αστικός βίος, η νεκρή φύση, η προσωπογραφία και η τοπιογραφία.
Συγκαταλέγεται ο Διονύσιος Τσόκος (Επτανησιακή σχολή) και οι θαλασσογράφοι Κων/νος Βολανάκης και Ιωάννης Αλταμούρας.
Ξεχώρισε ο Νικηφόρος Λύτρας ο «γενάρχης της Ελληνικής Ζωγραφικής». Ο Νικόλαος Γύζης ασχολείται με την ηθογραφία.
Το τέλος της σχολής ήλθε με τον εξπρεσιονιστή Νίκο Λύτρα και τον Κώστα Παρθένη που δίδαξαν στη Σχολή Καλών Τεχνών.
Δ. Γ.
Λίγα λόγια για το συντάκτη του άρθρου
Author: Νέοι Καιροί εν Αιγίω Email:[email protected]