Συντάχθηκε από Δέσποινα Γρηγοριάδου
Οι Κλασσικές επιρροές ήδη κυριαρχούν από την Αναγέννηση μέχρι την περίοδο από το 1750-1800 που θεωρείται και επίσημα η κλασσική εποχή της μουσικής.
Είναι η συνέχεια του Baroque και του Ροκοκό. Ο δεύτερος όρος απορρίπτεται από τους ιστορικούς της Μουσικής.
Τα δε γαλλικά μουσικά έργα του 18ου αι. περιγράφονται στη σύγχρονη φιλολογία ως «αριστοκρατικά». Οι μουσικές εξελίξεις των 50 σχεδόν χρόνων είναι γεωγραφικά εντοπισμένες.
Πάντως οι συνθέτες που αποτελούν την ενσάρκωση της θεωρούμενης ως κλασσικής εποχής είναι αυτοί του «Βιεννέζικου Κλασικισμού» (Wiener Klassik) του οποίου τα στοιχεία είναι
ορατά ιδιαίτερα στις συνθέσεις των Wolfgang Amadeus Mozart και Ludwig van Beethoven. Έχουμε μία μετακίνηση από τον Νότο (Ιταλία) στις περιοχές των Άλπεων, οι καλλιτέχνες δε δούλευαν ή σε ναούς ή σε βασιλικές αυλές. Ο αρμονικός ρυθμός γίνεται πιο αργός.
Εμφανίζονται νέες φόρμες οι οποίες τελικά σφραγίζουν με τη παρουσία τους μία τεράστια περίοδο μέχρι σήμερα. Έχουμε την ανάδειξη της αστικής τάξης που απαιτεί διαχείριση της ζωής και δυσαρέσκεια για το ρόλο της Εκκλησίας. Κερδίζει έδαφος ο Διαφωτισμός οπότε έχουμε πολλά κινήματα, η κοινωνία αναμορφώνεται και σ’ αυτό συνηγόρησε και η ανάρρηση φωτισμένων ηγεμόνων (Αικατερίνη Ρωσίας, Φρειδερίκος της Πρωσίας και κυρίως Ιωσήφ Β’ της Αυστρίας). Με τον Διαφωτισμό ξεκίνησε και η Γαλλική Επανάσταση. Ο Jean-Jacques Rousseau στη Γαλλία παίζει βασικό ρόλο.
Η τάση επίκλησης στο ανθρώπινο συναίσθημα δεν κράτησε πέρα από το 1770 και στις αρχές του 19ου αι. γεννιέται ο Ρομαντισμός. Στη Κλασσική ορχήστρα με τις εξελίξεις έχουμε έγχορδα όργανα που παίζουν ακόμα και σήμερα! Βιολιά, βιόλα, τσέλο, διπλό μπάσο!
Λίγα λόγια για το συντάκτη του άρθρου
Author: Δέσποινα Γρηγοριάδου Email:[email protected]
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στην Ανάληψη.
Κόρη του Φωκίωνος και της Χριστίνας Γρηγοριάδη εκ Κωνσταντινουπόλεως.
-Φοίτησε στο Ελληνοελβετικό δημοτικό Αγλαΐας Σχοινά και στη συνέχεια στο Ελληνογαλλικό κολλέγιο Calamari. Αυτό ήσαν δύο ιστορικά σχολεία της Θεσσαλονίκης.
-Από μικρή είχε μία ιδιαίτερη κλήση στον γραπτό λόγο και πήρε από την Εθνική Τράπεζα το Πρώτο βραβείο στη Θεσσαλονίκη για την έκθεση που έγραψε με θέμα: «Η Αποταμίευση».
-Είχε κλήση επίσης στην Ιστορία, στη Γεωγραφία, με αποτέλεσμα αργότερα να γίνει επίτιμο μέλος του National Geographic.
-Γνωρίζει άριστα Γαλλικά με δίπλωμα από τη Γαλλική Λαϊκή Αποστολή (Μission Laique Francaise).
-Γνωρίζει πολύ καλά Αγγλικά.
-Φοίτησε στο Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe αλλά δεν ολοκλήρωσε το εντατικό τμήμα σπουδών, διότι παντρεύτηκε 19 ετών. Είναι αλήθεια ότι τη θλίβει πολύ το γεγονός ότι άφησε τη Γερμανική γλώσσα και το πιάνο που η μητέρα της (πολύ καλή πιανίστα) την εκπαίδευε.
-Από πολύ μικρή ζωγράφιζε, κεντούσε και έγραφε ποιήματα. Σκέπτεται να εκδώσει τη πρώτη ποιητική της συλλογή.
-Από βιώματα που έχει και λόγω της έφεσης της στις ξένες γλώσσες, καταλαβαίνει και Ιταλικά και Τουρκικά, αλλά δυσκολεύεται να μιλήσει! Στόχος της είναι να μάθει και πιστεύει φανατικά στη δια βίου μάθηση.
-Εργάσθηκε στη Γερμανική Καπνεμπορική Εταιρεία Intertab, S.A και στην Αμερικάνικη Καπνεμπορική Εταιρεία Gretoba, S.A, καθώς και στη ΔΕΗ με σύμβαση.
-Μετά διορίσθηκε στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων σαν Μεταφράστρια-Διερμηνέας και συνταξιοδοτήθηκε με 22 χρόνια υπηρεσία.
-Είναι παντρεμένη με τον Γεωτεχνικό- Περιβαλλοντολόγο Ηλία Ασπρούκο, προϊστάμενο στο ΥΠΕΧΩΔΕ και έχει μία κόρη τη Χριστίνα, πτυχιούχο Γαλλικής Φιλολογίας, και μία εγγονή 4 ετών τη Μαριάννα.
-Εκλεγόταν επί σειρά ετών με τη ΔΑΚΕ που ήταν ιδρυτικό μέλος στην ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημ. Έργων).
-Έλαβε μέρος ως εκλεγμένη σύνεδρος σε 3 συνέδρια της Νέας Δημοκρατίας περισσότερο για αλλαγή απόψεων και λιγότερο από «κομματικό χρέος», δεδομένου ότι διαφωνεί σε πολλά, ιδιαίτερα δε σε γυναικεία θέματα, περιβάλλοντος και εργασιακά!
-Σπούδασε και αποφοίτησε με άριστα Ιστορία Τέχνης, Ιστορία Τέχνης μη Δυτικών Χωρών, Ζωγραφική και Χρωματολογία, Επικοινωνία-Δημόσιες Σχέσεις και Εικαστικό Κόσμημα, στο ATHENS COLLEGE OF FINE ARTS (University of Bolton) και πήρε μέρος σε πολλά σεμινάρια που αφορούν τη Τέχνη. Κάνει συνέχεια οδοιπορικά που αφορούν τη Τέχνη των Λαών και αρθρογραφεί.
-Είναι συνεργάτης στο εφημεριδοπεριοδικό «ΝΕΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΕΝ ΑΙΓΙΩ» όπου εκδότρια είναι η κόρη της.
-Η κατασκευή του Εικαστικού Κοσμήματος ιδιαίτερα τη συγκινεί και ήδη έκανε μία επιτυχή έκθεση στη ΧΕΝ Γλυφάδας.
-Από μικρό παιδί δούλευε (παράλληλα με το σχολείο) στο δικηγορικό γραφείο του παππού της ποινικολόγου Εμμανουήλ Λεωνίδα.